Dylematy Nickiewicza.

    Dawnom niczego nie pisał. Dlaczego? Chyba z prostej, niczym niewymuszonej przyczyny - po prostu mi się nie chciało. Kto bogatemu zabroni?
   Wczasowo-wakacyjny nastrój i moim stał się udziałem, przeto wierszyk spłodziłem i śpiesznie Wam go prezentuję. Zawsze zazdrościłem poetom, stąd moje zakusy i, co tu owijać w onucę - mierne naśladownictwo. Ale w wysiłkach nie ustaję i próbuję - może kiedyś coś fajnego uda mi się ,,zmajstrować".



                                                     Dylematy Nickiewicza.

 

 

                                            Nic dla was nie mam krom pogardy.

                                            Od was się tego nauczyłem.

                                           Jam przeto: krnąbrny, butny, hardy.

                                           Chociaż – nie zawsze taki byłem.

 

                               Od pacholęcia przekarmiany                    

                               papką patosu z ambajami,

                               świat postrzegałem jak wielgachny

                               wór, napełniony prezentami.

 

                                           Jednakże rychło zrozumiałem,

                                           że nie dla wszystkich dary z wora.

                                           Bo, gdy zaczerpnąć z niego chciałem

                                           warknął ktoś: - Ty! Fora ze dwora!

 

                                 Runął iluzji koślawy gmach,

                                 to chyba dobrze, że tak rychło.

                                 Krótkie jak spięcie – bolesne: ciach!

                                  Zapiekło, zmroziło, ucichło...

 

                                            I dylematów czas nastapił:

                                            komu zaufać i jak tu żyć?

                                            Kuksańców los mi nie poskąpił.

                                            Choć... tylko sobą chciałem być.

 

                                  Nie będę jak Lermontow łkał:

                                  o druhach co nóż w plecy wbili.

                                  Standard ten sam – zwał go jak zwał:

                                  z jednejśmy czary goryczy pili.

 

                                             A może jednak, tak jak Byron -

                                             taczki obłędu ochoczo pchać?

                                             Zanurzyć sie w to zgniłe łajno;

                                             Żreć, oszukiwać, na umór chlać?

 

                                    Albo też - ulec predylekcji

                                    i nie przejmując sie absmakiem,

                                    niebiańskiej poddać sie protekcji

                                    i dumnym zostać Katolakiem!

 

                                               Nie ze mną Bruno te numery!

                                               Ja się nie piszę na ten wasz bal.

                                               Tylko dlaczego, do cholery

                                               Nadal mi żal, kurewsko żal!





                                                                     Mieczysław Łuksza

 

 

 

 

 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Łapu-capu

,,Tu każdy kwiatek"

Panie Stachura